Rytm dnia.

7:00- 8:00 ZAJĘCIA ŚWIETLICOWE: SWOBODNA ZABAWA

Dzień dzieci w przedszkolu zaczyna się od swobodnej zabawy w sali. Nauczyciel wita się z każdym dzieckiem przez podanie ręki. Nie ingeruje w zabawę dzieci, ale bacznie obserwuje i towarzyszy im, jeśli zaistnieje taka potrzeba. Dzieci mają swobodny dostęp do zabawek.

 8:00-9:00 SPRZĄTANIE, PORANNY KRĄG, KOROWÓD

Kiedy czas swobodnej zabawy dobiega końca, dzieci zaczynają sprzątać wraz
z nauczycielem przy muzyce i dźwiękach dzwoneczka. Nauczyciel nie wydaje słownego polecenia, lecz poprzez naśladownictwo i ruchy wskazuje dzieciom, że nastąpił czas sprzątania zabawek. Podczas porannego kręgu krzesełka dzieci
i nauczyciela tworzą krąg, pośrodku stoi mały stolik, na którym nauczyciel zapala lampkę. Po powitaniu znaną rymowanką, jeśli mają ochotę, opowiadają jak minął im dzień poprzedni. Następnie wychowawca przechodzi do zabaw muzyczno-ruchowych lub zabaw naśladowczych w kręgu.

9:00-9:30 ŚNIADANIE

Dzieci myją ręce i zasiadają przy długim stole do wspólnego posiłku. Przed posiłkiem śpiewamy krótką piosenkę. Dzieci samodzielnie przygotowują śniadanie oraz sprzątają po posiłku.

9:30- 10:30 OGRÓD

Po posiłku każdego dnia dzieci bawią się w ogrodzie.

10:30-11:30 POCZĘSTUNEK OWOCOWY,  ZAJĘCIA MANUALNE

Każdego dnia zajęcia manualne są inne., m.in. wspólne gotowanie, spektakl teatrzyku, malowanie, lepienie, modelowanie.

11:30-12:00 SWOBODNA ZABAWA

Swobodna  zabawa dzieci w sali. Wychowawca nie ingeruje w zabawę dzieci, ale bacznie obserwuje i towarzyszy im, jeśli zaistnieje taka potrzeba. Dzieci mają swobodny dostęp do zabawek.

12:00-12:30 OBIAD

Dzieci myją ręce i zasiadają przy długim stole do wspólnego posiłku. Przed posiłkiem śpiewamy krótką piosenkę. Dzieci samodzielnie nakładają obiad oraz sprzątają po posiłku.

12:30- 13:00 OPOWIADANIE BAŚNI

Zakończenie dnia stanowi opowiadanie baśni lub bajki przez nauczyciela. Dzieci ustawiają krzesła ponownie w kręgu i stoliczek po środku zapalając lampkę.  Ta sama baśń opowiadana jest przez tydzień.  W następnym tygodniu baśń powraca w zabawie dziecięcej: jest odgrywana przez dzieci  lub przedstawiona w formie teatrzyku.

            13:00- 14:00 PODUSZECZKOWO

            Odpoczywanie i relaksacja dzieci.

            14:30-14:30 PODWIECZOREK

            Dzieci myją ręce i zasiadają przy długim stole do wspólnego posiłku. Przed posiłkiem śpiewamy krótką piosenkę. Dzieci samodzielnie przygotowują podwieczorek oraz sprzątają po posiłku.

14:30-15:30 TERAPIA LOGOPEDYCZNA, TERAPIA PSYCHOLOGICZNA, GIMNASTYKA KOREKCYJNA- RAZ W TYGODNIU

JĘZYK ANGIELSKI – TOWARZYSZY DZIECIOM KAŻDEGO DNIA
W PRZEDSZKOLU- NAUKA PRZEZ ZABAWĘ

15:30-16:00 ZABAWY PEDAGOGICZNE Z ELEMENTAMI M. MONTESSORI

16:00-17:00 ZAJĘCIA ŚWIETLICOWE: SWOBODNA ZABAWA

*w sytuacji nadzwyczajnej (COviD-19) procedury zostaną dostosowane do obowiązujących zaleceń i wytycznych GIS.

Rytm tygodnia.

PONIEDZIAŁEK: DZIEŃ PLASTYCZNY

W tym dniu dzieci malują techniką ,,mokre na mokrym” farbami z użyciem trzech podstawowych kolorów: żółty, czerwony i niebieski, rysują kredkami pastelowymi, konstruują z materiału przyrodniczego, m.in. szyszek, patyków, liści, muszelek.

WTOREK: DZIEŃ MANUALNY

W tym dniu dzieci wycinają nożyczkami, lepią z plasteliny z woskiem, słonego ciasta, konstruują z papieru, bibuły, kartonu. Dziecko samo wymyśla co chce zrobić i jaki nada temu kształt.

ŚRODA: DZIEŃ GOSPODARSTWA DOMOWEGO

W tym dniu wykonują czynności domowe: wyrabiają ciasto, formują z niego różne kształty, np. bułeczki.  Kroją warzywa, owoce.

CZWARTEK: DZIEŃ MUZYCZNY

 W dniu muzycznym dzieci muzykują z użyciem instrumentów muzycznych, ale także nauczyciel prowadzi zajęcia muzyczne z elementami eurytmii,  opierając się na baśniach, opowieściach związanych ze świętami, czterema porami roku.

PIĄTEK: DZIEŃ ŚWIĄT, URODZIN, PORZĄDKÓW

Wszystkie święta i uroczystości dzieci w przedszkolu obchodzą w piątki. Święta obchodzą dzieci  same lub zapraszają  rodziców. Po części artystycznej jest zawsze mały poczęstunek.

W dzień urodzin dziecka rodzic organizuje poczęstunek z tortem i świeczkami dla dzieci z grupy przedszkolnej solenizanta. Solenizant staje się królową/ królem, który dostaje życzenia i prezent, który jest własnoręcznie wykonany przez dzieci.

Dzieci podczas dnia świąt i urodzin również porządkują swoją salę i kąciki zabaw.

Rytm roku.

Rytm roku jest uporządkowany wedle pór roku. Związany jest z nimi wystrój sali, baśnie, opowieści,codzienne prace i obowiązki dzieci.      

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *