Inspiracją do stworzenia naszego przedszkola jest pedagogika waldorfska. Bazując  na posiadanej wiedzy oraz dalszym doszkalaniu się w tej dziedzinie pedagogiki, postanowiliśmy stworzyć przedszkole, które elementami odzwierciedli metodę i zasady pracy pedagogiki waldorfskiej. To właśnie u nas dbamy o to, żeby każde dziecko było niepowtarzalną osobowością oraz zawsze miało prawo do indywidualnego rozwoju.

Podstawą naszej pracy wychowawczo-pedagogicznej, uczenia się i opieki jest radość, wzajemny szacunek, zrozumienie, bezpieczeństwo i akceptacja. Najważniejszym celem naszej pracy jest ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami, zapewniając przy tym odpowiednie warunki sprzyjające bezpieczeństwu, akceptacji.    

Naszym zadaniem jest wspomaganie dziecka w trzech sferach: fizycznym, emocjonalnymi intelektualnym, pamiętając o idei harmonijnego rozwoju. Dziecko do 7 roku życia uczy się poprzez zabawę i naśladowanie, dlatego my staramy się dokładać wszelkich starań, aby nasi nauczyciele byli godni naśladowania, by swoją postawą zachęcali, motywowali, zaciekawiali do zajęć i kreatywności. Dawali swobodę i umożliwiali działania poprzez doświadczanie.

Nasze przedszkole pobudza i wspomaga fantazję, nie krępuje inwencji i nie narzuca gotowego schematu zabawy. Swobodna zabawa jest najważniejszą formą i działalnością dziecka w wieku przedszkolnym. Uczy wewnętrznego zaufania, pewności siebie, zaspokaja potrzebę ruchu, rozwija intensywnie wszystkie zmysły, co skutkuje w późniejszym okresie rozwoju dziecka zdolnością do koncentracji uwagi, uczenia się i zapamiętywania. Stwarzamy odpowiednie warunki  i dajemy możliwość  dbania o prawidłowy rozwój zmysłów,myślenia, twórczości, uczuć, a przede wszystkim wzbogacamy  dziecko i pielęgnujemy  w nim poczucie własnej wartości. Dziecko nie tylko wzbogaca swoją wiedzę, ale poprzez różnorodne zajęcia (majsterkowanie, gotowanie, prace w ogrodzie, malowanie), obchodzenie świąt dorocznych, umuzykalnienie poprzez przedstawienia, śpiew, teatrzyki kukiełkowe, zabawy paluszkowe, codzienne opowiadanie baśni oraz baśni muzycznych, potrafi przystosować się do życia codziennego i społecznego.

 Wychowanie odbywa się przez naśladowanie czynności
i słów nauczyciela, a nie poprzez nakazywanie i pouczanie. Dziecko wraz
z wychowawcą żyje w wzajemnej harmonii wykonując codzienne czynności, np. wycieranie kurzu, podlewanie roślin, sprzątanie. To nauczyciel dostarcza dziecku prawidłowych wzorców zachowań i umiejętności, zaś dziecko w swoim tempie i na swój sposób za nimi podąża. Nie oznacza to jednak, że dzieci robią w przedszkolu co chcą i kiedy chcą.  Wychowawca troszczy się o zachowanie zasady, że każdy dzień ma wyraźną strukturę i jest zorganizowany rytmicznie, co oznacza, że po zajęciach wymagających skupienia, następuje czas swobodnej zabawy.

Zajęcia w naszym przedszkolu są prowadzone według rytmu: dnia, tygodnia, roku.  Jest on podstawową formą i potrzebą pracy wychowawczo-pedagogicznej. Rytm uczy powtarzalności, dzięki której dziecko wie, czego może się spodziewać, przez to czuje się bezpieczne i zaopiekowane. Przedszkole zachowuje rytm dnia nie tylko podczas spożywania posiłków, snu czy zabawy, ale także podczas codziennych zabaw. Dziecko wie, kiedy można się bawić, kiedy sprząta się salę, maluje, wychodzi do ogrodu. Zna jakie reguły i zasady panują w przedszkolu.  Zapewnia mu to poczucie bezpieczeństwa, zaufania, orientacji w przestrzeni oraz poczucia czasu.

Nasze przedszkole pomaga ukształtować i rozwijać uczucia wyższe: wdzięczność, szacunek, współczucie, przygotowujące dziecko do mądrego i wartościowego życia.